از بین بردن تناژ بنفش مو

از بین بردن تناژ بنفش مو

تاریخ انتشار: 07 دی 1402

 

خیلی وقت ها بعد از رنگ کردن موهایمان به نتیجه دلخواه نمی رسیدیم و ایجاد انعکاس و تناژ در رنگ موهایمان باعث می شد که رنگ مو مورد نظر حاصل نشود. در این مطلب یاد می گیرید که چگونه با ترکیب رنگ ها و واریاسیون ها رنگ موهای ناخواسته را از بین ببرید.
گاهی اوقات با ترکیب رنگ اشتباه ممکن است موها تناژ بنفش بگیرند که ساده ترین روش برای حل این مشکل رفع بنفشی مو با واریاسیون طلایی است.

  • در این روش از واریاسیون طلایی و اکسیدان ۱۲ درصد استفاده میکنیم .
  • به گونه ای که از اکسیدان ۱۲ درصد دو الی سه برابر واریاسیون طلایی استفاده میشود.
  • توجه داشته باشید که مو حتما نمدار باشد .
  • ترکیب واریاسیون طلایی و اکسیدان ۱۲ درصد به مدت دو الی سه دقیقه روی سر ماساژ داده شود و سپس آبکشی شود.

واریاسیون طلایی

بسیاری از خانم ها به رنگ کردن و ترکیب رنگ مو اهمیت می دهند و حتی دوست دارند این کار را در خانه انجام دهند. اما رسیدن به یک رنگ موی جذاب با نتیجه دلخواه شامل ترفندهایی است که یکی از آنها استفاده از تنوع رنگ مو است. واریاسیون ها رنگ موهای قوی و خالصی هستند که با رنگ موی اصلی یا رنگ های موی دکلره شده ترکیب می شوند و قابلیت تغییر تن رنگ و زیباتر شدن آن را دارند. لازم به ذکر است که واریاسیون ها هرگز به تنهایی استفاده نمی شوند و باید با رنگ مو مخلوط شوند مگر این که برای رفع برخی از رنگ ها استفاده شوند. با یادگیری واریاسیون ها، می توانید موهای خود را مانند یک آرایشگر حرفه ای رنگ کنید. برای توضیح ساده گزینه، با یک مثال ادامه می دهیم. فرض کنید موهایتان را رنگ کرده اید، اما رشته های بنفش در آنها پیدا شده است. برای حذف این رنگ و یکنواخت شدن رنگ مو باید از واریاسیون استفاده کرد. از تنوع نیز برای ایجاد تغییرات دلخواه در رنگ موی اصلی استفاده می شود.

مطالب مرتبط:  مشکلات مشتریان با آرایشگران

واریاسیون طلایی با همه گروه ها ترکیب می شود و رنگ طلایی را افزایش می دهد. تنوع طلایی کبودی ناشی از رنگ سر روی موهای خاکستری را اصلاح می کند. این تنوع رنگ های زرد و طلایی دارد و تقریبا با همه رنگ ها ترکیب زیبایی را ایجاد می کند. اما برای اینکه رنگ موهای شما رنگ طلایی زیباتری به خود بگیرد می توانید از رنگ موهای مسی، ماسه ای و طلایی استفاده کنید.

اکسیدان ۱۲ درصد

باید بدانید که برای رنگ کردن مو به دو ماده شیمیایی اولیه نیاز داریم. رنگ و اکسید کننده مو. اکسید کننده در واقع محلولی از آب و پراکسید هیدروژن است که می تواند به باز شدن کوتیکول های مو و حذف رنگدانه ها کمک کند. پس از باز شدن کوتیکول، رنگدانه های رنگی به ساختار مو نفوذ می کنند. بنابراین، یک واکنش شیمیایی رنگ کردن مو رخ می دهد. امروزه مواد اکسید کننده در غلظت های مختلف تولید می شوند. ضعیف ترین اکسید کننده شماره ۰.۵ یا اکسید کننده ۱۰ است. اکسید کننده های ۱، ۲ و ۳ به ترتیب اکسید کننده های قوی تر هستند. آنها به عنوان جلدهای ۲۰، ۳۰ و ۴۰ نیز شناخته می شوند. روش دیگر نامگذاری عوامل اکسید کننده بر اساس غلظت پراکسید هیدروژن است که با نام های ۶%، ۹% و ۱۲% ارائه شده است.

جهت اطلاع از قیمت اکسیدان کلیک کنید.

یکی از کاربردهای اصلی این ماده اکسید کننده تسریع در سفید شدن موها است. این عامل اکسید کننده قوی می تواند زمان دکلره را به حداقل برساند. استفاده از اکسید کننده زمانی مفید است که می خواهید موهای خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید. به عنوان مثال، سفید کردن مو برای بار دوم یا سوم می تواند با اکسید کننده ۱۲٪ انجام شود. البته در استفاده از نرم کننده ۱۲ درصدی مو نکات مهمی وجود دارد که نباید فراموش شود. اکسیدان ۱۲ درصد یا اکسیدان شماره سه معمولاً در حجم ۴۰ میلی لیتر است. از اکسیدان ۱۲ می توان برای رنگ کردن و روشن کردن موها در دو مرحله بدون دکلره استفاده کرد. از این اکسید کننده می توان در ترکیب با رنگ های متضاد یا هایلایت های رنگی و همچنین در دکوپاژ موهای تیره استفاده کرد.

مطالب مرتبط:  فرمول ترکیب رنگ شیر نسکافه ای

برخی از آرایشگاه ها سعی می کنند اکسیدان را با آب رقیق کنند، مثلاً اکسیدان ۹ درصد را به ۶ درصد تبدیل کنند. ضمن اینکه در این کار رنگ نیز رقیق شده و میزان پوشش مو ضعیف می شود. در نظر داشته باشید که اکسیدان باید به مقدار مناسب مصرف شود و دستورالعمل هر رنگ نشان می دهد که میزان اکسیدان این رنگ مثلاً ۱ به ۱ یا ۱ به ۱.۵ است. برای روشن کردن موها از اکسید کننده ۱۲ درصد بیشتر استفاده می شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، هنگام استفاده از این ماده اکسید کننده باید از دستکش محافظ استفاده شود.