رفع سبزی و نارنجی مو با رنگ موی برنز سولاری

رفع سبزی و نارنجی مو با رنگ موی برنز سولاری

تاریخ انتشار: 16 دی 1402

رنگ موهای بد مانند سبز، زرد و نارنجی برای خانم ها آزاردهنده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از رنگ کردن موهایتان رنگ دلخواهتان را بدست نیاورید و از نتیجه رنگ کردن موهایتان ناراحت و دلسرد شوید. ممکن است موهای شما در این رنگ آمیزی زرد، سبز، نارنجی یا قرمز شود و بخواهید رنگ موهایتان را تغییر دهید و از شر این تن های نامناسب خلاص شوید.بسیاری از زنان از رنگ های سرد اجتناب می کنند. زیرا باعث آرامش صورت و رفع گرما از صورت می شود و افرادی که از این تن استفاده می کنند باید همیشه از لوازم آرایشی استفاده کنند.

دلایل سبز شدن مو

وقتی از رنگ های سرد با رنگدانه آبی استفاده می کنیم، مثل دودی و خاکستری در ترکیب آنها، روی موهای دارای پایه زرد، یعنی ۷ و ۸ و ۹ رنگ مو سبز می شود. زیرا رنگدانه آبی و زرد ترکیب شده به موها رنگ سبز می بخشد.

رنگ مو زیتونی

اگر در گذشته اغلب موهای خود را زیتونی رنگ می کردید. رنگ سبز به موهای شما نفوذ می کند. به خصوص در پایه های تیره این رنگ ماندگارتر است. بنابراین با قرار دادن رنگ های شکلاتی، نسکافه ای روی پایه ۸ و رنگ مایل به زرد، رنگ سبزی در مو ایجاد می کنید. این رنگ موی سبز ظاهر نامطلوبی دارد. خنثی کننده رنگ مو سبز فرمولی دارد که در آن از رنگ های گرم استفاده خواهیم کرد.

موهای سفید شده معمولاً دارای پیگمنت زرد هستند. مخصوصاً اگر موها در سطح ۷ تا ۹ باشد.بسیاری اوقات به دلیل از بین رفتن سلامت مو یا بی کفایتی افراد غیر حرفه ای مو به پایه نمی رسد. پس زردی آن با شامپوی ضد زردی و عوامل دیگر برطرف نمی شود. بنابراین، رنگ زرد در مو به طور معمول ۸۰٪ است. اگر رنگ هایی با رنگ های آبی و دودی روی چنین موهایی اعمال شود. رنگ های سبز از تیره به روشن می آیند. پس رنگ سبز مو به همین دلیل است.

در بسیاری از مواقع رنگ های گیاهی باعث سبز شدن مو می شوند. متاسفانه رنگ های گیاهی به دلیل قدرت نفوذ بالا به سختی حذف می شوند. پس حتما قبل از خرید رنگ مو به این نکته توجه کنید. چون با کلر یا رنگ های شیمیایی از روی مو پاک نمی شود. همچنین باعث می شود رنگ های ناخواسته دیگری ظاهر شوند. موهای سبز یکی از سرسخت ترین رنگ ها توسط رنگ های گیاهی است. که فرمول خنثی کننده رنگ سبز به راحتی از عهده آن بر نمی آید.

گاهی در بسیاری از موها، طبیعت مو سبز است. البته در بین زنان ایرانی این اتفاق کمتر می افتد. با این حال، این ویژگی نیز یکی از دلایل سبز شدن مو است. جهت خرید رنگ مو کلیک کنید.

جلوگیری از سبز شدن موها

روش های مختلفی برای از بین بردن سبزی مو وجود دارد. برای اینکه این اتفاق نیفتد، بهترین کار جلوگیری از وقوع آن است.

استفاده غیر تکراری از رنگ زیتونی

به طور مکرر از رنگ سبز یا زیتونی استفاده نکنید. این رنگ ماندگاری بالایی دارد. خلاص شدن از شر آن سخت است. بنابراین با عدم استفاده از این رنگ، احتمال سبز شدن موها را از بین ببرید.

مطالب مرتبط:  لیست بهترین مواد کراتینه مو

رسیدن به پایه مو

اگر موهای خود را از پایه هفتم تا نهم دکلره کرده اید. با توجه به پایه مو، زردی در مو وجود دارد. اگر می توانید سلامت موهای خود را در هنگام دکلره کردن حفظ کنید شما می توانید موهای خود را تا سطح ۱۰ سفید کنید. بنابراین زردی مو از بین می رود. پودرهای سفید کننده و قطره های ضدآسیب مناسب از آسیب دیدن مو در حین دکلره جلوگیری می کند. با این کار از ظاهر شدن رنگ موی سبز جلوگیری می کنید و این یکی از راه حل های خنثی سازی رنگ موی سبز است.

نارنجی مو

رنگ کردن مو در واقع راهی برای تغییر رنگ طبیعی مو یا زیباتر کردن آن و پوشاندن موهای سفید و خاکستری است. امروزه بسیاری از خانم ها تمایل به روشن کردن موهای خود دارند و بیشتر طرفدار رنگ موهای زیتونی، دودی و بلوند هستند، اما گاهی پس از رنگ کردن، موها نارنجی می شوند که مشکل بسیار ناخوشایندی است.

چرا موها نارنجی یا قرمز می شوند؟

موهای شما در حالت طبیعی رنگ ثابتی ندارند. بلکه ترکیبی از رنگدانه های مختلف است که با یکدیگر ترکیب می شوند و رنگ موی طبیعی را ایجاد می کنند. هرچه موهای شما تیره تر باشد، رنگدانه بیشتری دارد. به طور طبیعی رنگدانه های قرمز و نارنجی زیادی در ساختار مو وجود دارد که به موهای قهوه ای یا مشکی شما عمق می دهد. هنگامی که موهای خود را با رنگ یا سفید کننده روشن می کنید، این رنگدانه های قرمز یا نارنجی ناخواسته روی موهای شما ظاهر می شوند. زیرا در فرآیند روشن شدن و از بین بردن رنگدانه طبیعی مو، رنگدانه های سرد و ریز مو سریعتر از رنگدانه های گرم از بین میروند. اگر قصد خرید شامپو ضد نارنجی رو دارید کلیک کنید.

از طرف دیگر، رنگدانه های گرم (رنگدانه های قرمز و نارنجی)، بزرگتر و زیادتر هستند و کندتر از موها پاک می شوند. از بین بردن موهای قرمز و نارنجی معمولا بیشتر طول می کشد و گاهی اوقات حذف رنگدانه های درشت می تواند به بافت مو آسیب برساند. اگر تمام رنگدانه های گرم در طول فرآیند روشن شدن از بین نرود، موهای شما رنگ نارنجی به خود می گیرد. این مشکل نشان می دهد که موها به اندازه کافی روشن یا تغییر رنگ نداده اند. مراقب باشید، نارنجی فقط برای موهای تیره نیست. اگر موهای بلوند دارید اما از محصولات حاوی سولفات استفاده می کنید، ممکن است موهای شما به دلیل تجمع مواد معدنی نارنجی شود.همیشه پیشگیری از یک مشکل آسان تر از حل آن است. برای جلوگیری از نارنجی شدن رنگ موهایتان، این نکات را در نظر داشته باشید:

انتخاب آگاهانه رنگ مو

انتخاب رنگ مو باید آگاهانه باشد. رنگ‌ها و رنگ‌های روشن‌تر در طیف رنگ‌های سرد، رنگدانه‌ها یا رنگدانه‌های آبی بیشتری در مو دارند. در نتیجه، رنگدانه های گرم کمتری (مانند زرد و قرمز) در طول زمان ظاهر می شوند.
به دستورالعمل ها توجه کنید

مطالب مرتبط:  ترکیب رنگ مو هلویی

از هر رنگی که می‌خرید دقیقاً طبق دستورالعمل روی بسته یا بروشور استفاده کنید. برای هر مرحله به اندازه نیاز زمان بگذارید تا همه مراحل به درستی تکمیل شوند. عجله می تواند منجر به اشتباه شود و نتیجه دلخواه را به دست نیاورد.

اتخاذ تصمیمات واقع بینانه

در انتخاب رنگ مو باید واقع بین باشید. شما معمولا نمی توانید رنگ موهای خود را بدون آسیب رساندن زیاد تغییر دهید، به خصوص در خانه. اگر قصد دارید رنگ موهای خود را بیش از ۳ درجه از رنگ موهای فعلی خود تغییر دهید، شانس موفقیت شما کاهش می یابد.

شامپو زدن مناسب

شامپو زدن مکرر و همچنین استفاده از شامپوهای بسیار قوی باعث می شود رنگ موهای شما خیلی زودتر تغییر کند. بنابراین سعی کنید از شامپوهای ملایم و مخصوص استفاده کنید و موهای خود را زیاد نشویید.

دور از نور خورشید

قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید روند شستن رنگ مو را تسریع می کند. بنابراین هر چه موهای شما کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، رنگ خود را بیشتر و بهتر حفظ می کند.

آب بدون نمک و کلر

آب با کلر زیاد یا آب شور می تواند به سرعت رنگ موهای شما را تغییر دهد. برای شستن موهای خود از آب بدون کلر استفاده کنید. در نهایت، فراموش نکنید که هر کسی میتواند رنگ موی نارنجی را تجربه کند. زیرا رنگ مو بی ثبات است و به مرور زمان محو می شود. بنابراین، انتظارات واقع بینانه ای از تغییر رنگ مو داشته باشید.

رفع سبزی و نارنجی مو با کمک رنگ مو برنز سولاری تونی

  • نام رنگ مو: برنز سولاری
    کد رنگ مو: rt14

رنگ موی تونی پرفکت سرشار از آرگان، بادام، فندق، کنجد، سبوس برنج، ویتامین های B5، C، کراتین و پروتئین هیدرولیز شده است.
برای رفع سبزی و نارنجی مو میتوان مقدار متناسبی از این رنگ مو را با اکسیدان ۳% یا همان ۰.۵ ترکیب کرد و روی مویی که دچار سبزی یا نارنجی شده است گذاشت.

  • طرز تهیه رنگ مو

۱۰۰ میلی لیتر رنگ مو تونی پرفکت را در یک ظرف غیر فلزی بریزید، ۱۵۰ میلی لیتر از کرم اکسیدان انتخابی خود را اضافه کنید، سپس مخلوط را با برس رنگ مو بدون ضربه هم بزنید تا مخلوطی همگن به دست آید.

  • پیشنهاد

برای پنهان کردن سفیدی، بهتر است ۱۰۰ میلی لیتر رنگ موی تونی را با ۱۰۰ میلی لیتر کرم اکسیدان انتخابی ترکیب کنید.

  • تکنیک رنگ کردن طبیعی مو

ابتدا رنگ ترکیبی را به ساقه مو در فاصله ۲ سانتی متری از ریشه بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس رنگ را به ریشه موها بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید.

  • کل زمان انتظار ۵۰ دقیقه

تکنیک رنگ کردن مجدد ریشه (موهای رنگ شده):
ابتدا رنگ ترکیبی را به ریشه مو بمالید، ۲۵-۳۰ دقیقه صبر کنید، مقداری آب مقطر گرم (امولسیون) روی مو اسپری کنید، ماساژ دهید، از ریشه تا ساقه مو شانه کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید.

  • شستن و آبکشی مو
مطالب مرتبط:  ترندهای رنگ موی طبیعی برای خانم ها با پوست تیره

لطفا موهای خود را با مقداری آب گرم (بدون شامپو) پاک کنید و کاملا بشویید. استفاده از ماسک مو و تونیک نرم کننده به تعادل PH پوست و مو کمک می کند. در نهایت از موخوره، گره خوردن، شکستگی و به خصوص رنگ شدن دانه هایی که به تار مو نفوذ کرده اند جلوگیری می کند و در نهایت مو را ثابت، براق و پایدار می کند.

اکسیدان ۳% یا ۰.۵

قبل از صحبت در مورد تفاوت در درصد اکسیدان ها، باید بدانید که اکسیدان یک ماده شیمیایی است. این ماده شیمیایی به رنگ مو کمک می کند، بنابراین رنگ می تواند رنگدانه های موهای شما را تغییر دهد. در واقع عامل اکسید کننده کمک کننده یا فعال کننده رنگ است و نقش یک کاتالیزور را در فرآیند رنگ کردن مو ایفا می کند.فرقی نمی کند رنگ مو لوله ای باشد یا کیت رنگ مو، در هر صورت باید به همراه رنگ از ماده اکسید کننده استفاده شود. خانم ها چه در آرایشگاه و چه موهای خود را در خانه رنگ کنند، اکسیدان ها را می شناسند، اما معمولاً با اختلاف درصد اکسیدان ها مشکل دارند، زیرا اکسیدان ها در درجه ها و مقادیر متفاوتی هستند و این نکته در خرید اکسیدان بسیار مهم است. همانطور که گفتیم عامل اکسید کننده اعداد یا درصدهای متفاوتی دارد.

دانستن این نکته مفید است که هر چه درصد یا عدد روی بسته اکسیدکننده بیشتر باشد، روشنایی آن بیشتر است و هر چه درصد یا تعداد اکسیدکننده کمتر باشد، روشنایی کمتری دارد. یک عامل اکسید کننده در واقع یک ماده شیمیایی است که توسط افرادی که موهای خود را رنگ می کنند استفاده می شود. عامل اکسید کننده دارای مقادیر و درصد های متفاوتی است که همراه با رنگ مو استفاده می شود. عامل اکسید کننده می تواند به صورت مایع، لوسیون و کرم باشد و بسته به میزان پراکسید هیدروژن در درصدهای مختلفی تولید می شود.

بنابراین، اکسیدان جزء جدایی ناپذیر رنگ و مراقبت از مو است. این محصول نقش مهمی در رنگرزی و حتی ترکیبات تشکیل شده در رنگ ها دارد. اگر قصد رنگ کردن موهای خود را نیز دارید، برای استفاده صحیح باید از اکسیدان آن آگاهی کامل داشته باشید. همه کسانی که موهای خود را در خانه رنگ می کنند در مورد اکسیدان ها می دانند، اما با درصد آنها مشکل دارند. اکسید کننده ها فعال کننده های رنگی هستند که بر اساس درصدشان طبقه بندی می شوند. جهت اطلاع از قیمت اکسیدان کلیک کنید.

اکسید کننده ۳% یا اکسید کننده حجم ۱۰ یا اکسید کننده شماره ۰.۵

این نوع اکسید کننده نسبت به سایر اکسید کننده ها ضعیف تر است و قدرت کمتری دارد و عمدتا برای رنگ های تیره مانند قهوه ای و مشکی استفاده می شود. این مقدار اکسیدان به تثبیت و تیره شدن موها کمک می کند. اکسید کننده ۳% برای رنگ کردن موهای روشن و مش نیز استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *