گرفتن زردی مو

گرفتن زردی مو

تاریخ انتشار: 14 دی 1402
 

زردی مو یک مشکل رایج برای افرادی است که موهای خود را روشن کرده اند. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  • دکلره کردن مو
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • استفاده از شامپو و نرم کننده نامناسب
  • رژیم غذایی نامناسب
  • استرس

خوشبختانه، روش های مختلفی برای رفع زردی مو وجود دارد.

رفع زردی مو

  • بوتاکس و کراتین مو را زرد میکند.
  • برای رفع زردی از رنگ ۶-۶ ایگورا و N4 طبیعی فری آمونیاک پرسونال استفاده میکنیم
  • ⅓ تیوب ۶-۶ ایگورا و یکم بیشتر از آن از رنگ N4 استفاده میکنیم
  • از اکسیدان سه درصد استفاده میکنیم.
  • برای رنگساژها از این اکسیدان استفاده می شود تا مو آسیب نبیند
  • ترکیب را روی موی خیس قرار میدهیم
  • از شامپو رنگ ۵۳-۸ تونیکا که تناژ صورتی دارد استفاده می کنیم
  • در نهایت یک رنگ موی شکلاتی کاراملی تحویل میگیریم که تمامی زردی ها را می پوشاند و برای پوست های روشن مناسب است.

همانطور که میدانید اکثر خانم ها و حتی آقایان نگران ساقه و درخشندگی موهای خود هستند. امروزه راه های زیادی برای تمیز و روشن کردن موها وجود دارد. یکی از بهترین و موثرترین روش ها بدون شک کراتین برای مو است. اکثر افراد در حین استفاده از این محصول زرد شدن موها را تجربه کرده اند و همیشه به دنبال رفع این مشکل بوده اند.

دلایل اصلی زرد شدن مو بعد از کراتینه

همانطور که گفته شد ممکن است هنگام استفاده از کراتین برای مو دچار زردی شوید و سوال این است که چه چیزی باعث زرد شدن موها بعد از کراتینه می شود؟ اگر موهایتان زرد است جای نگرانی ندارد اما با رعایت چند نکته مهم و ساده می توانید به راحتی از شر موهای زرد خلاص شوید. زرد شدن موها بعد از کراتینه تنها در افرادی با درصد بسیار کمی ممکن است رخ دهد و این مشکل قطعا با برخی موارد در مصرف کراتین همراه است.

فاصله رنگ کردن مو و کراتین تراپی

یکی از مهم ترین دلایل زرد شدن موها بعد از کراتینه بدون شک فاصله بین مو درمانی و مو درمانی است. زیرا موها تغییر رنگ نمیدهند و زرد نمی شوند. بهتر است ابتدا مو تراپی را انجام دهید و بعد از مدتی موهای خود را رنگ کنید. بهترین و مناسب ترین فاصله بین رنگ مو و کراتین تراپی حداقل ۱۰-۱۵ روز است. اگر موها آسیب دیده اند، بهتر است بین ۲۰ تا ۳۰ روز فاصله داشته باشید. دلیل این فاصله در واقع به دلیل ملانوسیت یا به اصطلاح رنگ مو است. با این حال، ساختار زیرین مو می تواند مو را ترمیم کرده و آن را برای توانایی حمل کراتین یا رنگ مو آماده کند. به طور کلی بهتر است بگوییم که برای جلوگیری از زردی و آسیب مو می توان از مواد شیمیایی مانند سفید کننده و رنگ مو استفاده کرد و پس از آن می توان مو درمانی را انجام داد.

مطالب مرتبط:  آموزش رنگ شکلاتی دودی

استفاده از رنگ مو بعد از کراتینه بدون شک می تواند ماندگاری کراتین را کوتاه کند و تاثیر منفی بر موها بگذارد. پس بهتر است ابتدا خط گردن و سپس کراتین تراپی انجام شود. رنگ یا زردی معمولاً در موهای روشن یا خاکستری ایجاد می شود و اگر به فاصله توجه نکنید، زردی پیدا خواهید کرد. البته رفع زردی مو با کمک استحمام و رعایت نکاتی به راحتی برطرف می شود.

عدم کنترل دمای اتو

یکی دیگر از دلایل زرد شدن موها بعد از کراتینه، عدم کنترل دمای مو است. در برخی موارد، مدتی پس از درمان مو و کراتین، ممکن است فرد دچار تغییر رنگ یا زردی مو شود. در این صورت مهمترین دلیل این مشکل بدون شک عدم دمای مناسب اتو می باشد. این بدان معنی است که دمای غیر استاندارد برای خودکامگی مو استفاده می شود و این عدم کنترل منجر به تغییر رنگ و زرد شدن موها شده است. برای حل این مشکل شما عزیزان می توانید میزان خودکامگی مو را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که دمای موها باید مناسب و استاندارد باشد. همچنین باید از اتو مو آنیونی مناسب استفاده کنید. مطمئناً بعد از ۱۰ روز رنگ کردن و دکلره مو دچار زردی مو خواهید شد.

استفاده از رنگدانه بنفش

استفاده نادرست و زیاد از رنگدانه بنفش نیز یکی از دلایل زرد شدن موها پس از کراتینه درمانی است. اگر مشکل زردی مو دارید، برای جلوگیری از این مشکل با چندین بار شستن موها و استفاده از شامپوهای مناسب با رنگدانه بنفش، مطمئنا مشکل زردی برطرف می شود. همانطور که میدانید رنگ بنفش خاصیت ضد زردی دارد و به همین دلیل است که بیشتر محصولات بهداشتی مانند پروتئین مو، بوتاکس مو و کراتین استفاده می شود. چه چیزی باعث جلوگیری از زردی مو می شود.

استفاده از کراتین بی کیفیت

یکی دیگر از دلایل اصلی زرد شدن موها بعد از کراتینه، البته استفاده از کراتین بی کیفیت است. همانطور که میدانید امروزه برندهای زیادی از کراتین مو در بازار وجود دارد. هنگام خرید کراتین برای مو، باید به چند نکته مهم توجه کافی داشته باشید. و شما نباید فقط از کیفیت کراتین انتقاد کنید. خرید کراتین گران یا ارزان به این معنی نیست که کراتینی که می‌خرید با کیفیت است. بلکه باید کراتینی را بخرید تا با موهایتان هماهنگ باشد. اگر تجربه و دانش کافی در خرید کراتین مو ندارید، بهتر است این کار را با یک متخصص انجام دهید.

مطالب مرتبط:  آیا کراتینه باعث ریزش مو می شود؟

رنگ مو قهوه ای شکلاتی

رنگ مو بلوند تیره شکلاتی ایگورا رویال آلمان، بادوام و باکیفیت، ذرات ریز باکیفیت، نفوذ آسان به داخل آن و ایجاد پیوند قوی با آن؛ این رنگ ماندگاری طولانی مدت و درخشندگی براق، ماندگاری عالی، استحکام بالا با حداکثر پایداری و محتوای آمونیاک بسیار کم را در این رنگ موی معروف Schwarzkov آلمان، یکی از بزرگترین شرکت های جهان را با بیش از ۱۱۰ سال سابقه ایجاد می کند.

شامپو تونیکا

شامپو “تونیکا” محصولی روسی است . شامپوهای رنگی جایگزین خوبی برای رنگ کردن دائمی مو هستند. این کار موهای شما را سالم نگه می دارد و به شما کمک می کند رنگ های مختلف را آزمایش کنید. شامپو تونیک درخشش مو را با اثر لایه برداری زیستی باز می گرداند. به دلیل تأثیر بیوگرافی، توزیع رنگدانه در مو بهبود یافته و تغییر رنگ پس از رنگ کردن مو کاهش می یابد. اجزای مراقبت کننده شامپو تونیک به طور موثر ساختار مو را بهبود می بخشد. این شامپو حاوی آمونیاک، پراکسید یا الکل نیست، بنابراین به راحتی و به طور یکنواخت روی مو پخش می شود. شامپو رنگ تونیکا شامپوی خوب و شناخته شده ای است که در حال حاضر یکی از بهترین برندهای آرایشگاه ها و حتی عموم مردم است.

اگر از شامپو رنگی تونیکا انتظار رنگ و سایه بیشتری دارید، باید زمان بیشتری را صرف مکث کنید تا با شامپو رنگ بیشتری به ساقه مو نفوذ کند. این محصولات آسیب دیده رنگ های ماندگاری نخواهند داشت و به دلیل نداشتن ترکیبات شیمیایی قوی مانند رنگ و اکسید کننده از آسیب رسیدن به موها جلوگیری می کنند و به راحتی می توانید بدون ترس از خشکی و زبری مو از این رنگ مو استفاده کنید. و از رنگ های شفاف و دلپذیر این شامپو لذت ببرید. به این محصول شامپوی رنگ مو یا شامپوی موقت نیز می گویند که با استفاده از آن می توان برخی از موها را رنگ کرد و رنگ های خارق العاده یا به اصطلاح پر زرق و برق روی موها گرفت. هنگام خرید شامپو تونیک توجه داشته باشید که رنگ ها درخشندگی و جذابیت خاصی دارند که تنها در موهای گران قیمت و اکسیدان ها می توان آن را تجربه کرد.

مطالب مرتبط:  درمان ریزش مو بعد از کراتینه

جهت اطلاع از قیمت شامپو ضد زردی مو کلیک کنید.

نکاتی در مورد استفاده از شامپوی تونیکا

معمولا نحوه استفاده از رنگ شامپو، موها را کمی روشن نگه دارید و زمان مکث مو ۲ تا ۱۵ دقیقه است. نکته دیگری که در استفاده از شامپو رنگی تونیکا باید به آن توجه کنید، استفاده صحیح از آن بر روی موهای تمیز است.
سعی کنید شامپوی رنگی را با یک شانه دندانه درشت آغشته کنید و ۲ تا ۱۵ دقیقه قبل از شستشو صبر کنید .
اگر از رنگ های روشن و بلوند این محصول استفاده می کنید موهای شما باید ۸ یا حتی بیشتر باشد و اگر از رنگ های تیره تر استفاده می کنید ممکن است موهای شما تا ۶ پایه تیره باشد.
این شامپو در رنگ های نیمه دائمی و برخی رنگ های نیمه دائمی گنجانده شده است. ماندگاری شامپو تونیکا به ۶ تا ۸ بار شستشو ختم می‌شود که در رنگ‌های روشن‌تر کاهش می‌یابد.

اکسیدان ۳%

این اکسید کننده با نام های اکسید کننده شماره ۱۰ یا اکسید کننده نیم ۰.۵ نیز شناخته می شود. اکسیدان ۳ درصد ضعیف ترین عامل اکسید کننده در نظر گرفته می شود. به طور گسترده ای در رنگ ها، رنگ های روشن، مش و انواع منبع نور استفاده می شود. اکسیدان نیم در رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای تیره رنگ مو را پایدارتر و تیره تر می کند. در عین حال از این اکسید کننده روی پایه های فوق سبک سفید شده استفاده کنید. زیرا رنگ بهتر و عمیق تر به ساختار ملانین مو نفوذ می کند.

جهت خرید اکسیدان کلیک کنید.

گرفتن زردی مو

گرفتن زردی مو برای آرایشگران یکی از مهم ترین کارها است. این کار روش های متفاوتی دارد که در این ویدئو آموزشی با همراه با خانم شادی کاظمی یکی از روش های آن را برای شما ارائه می دهیم.

هر روش مخصوص شرایط خاصی هست، گاهی لازم است با شامپو ضد زردی این کار را انجام داد و گاهی با ترکیبات رنگی و گاهی با تونرهای رنگ می شود رفله زردی مو را از بین برد. در این میان روش های ستنی تری برای از بین بردن زردی مو نیز وجود دارد اما در اینجا با تکنیک های به روز این آموزش را به شما ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *