اکسیدان چیست

اکسیدان چیست؟ پاک کردن دکلره و از بین بردن زردی مو

تاریخ انتشار: 02 دی 1402

از آنجایی که دکلره و رنگ ها قلیایی هستند و به سادگی نمیتونن وارد کورتکس مو بشن به همین دلیل با اکسیدان که داخلش اکسیژن هست ترکیب میشن که بتونن یک محیط اسیدی را بوجود بیارن.

از بین بردن زردی مو

قدم اول:

وقتی که مواد گذاری کردین بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه موظف هستین که مواد را روی سر مشتری دائما چک کنین شروع می کنیم از پشت سر به لایه های نازک برداشتن یک سانتی و به مواد گذاری و مواد گذاری باید ۲ سانت تا ریشه فاصله داشته باشه. چرا ۲ سانت؟ به دلیل اینکه مواد خودش به دلیل گازی که داره ۰ / ۵-۱ سانت به سمت بالا جهش پیدا میکنه.

وقتی مواد گذاری انجام میشه نباید مثل حالت رنگ کردن مواد دکلره را روی همدیگه بچسبونید باید فاصله ایجاد بشه و هر لایه ای که موادگذاری انجام میشه در قسمت خودش کنار گذاشته بشه یعنی هر قسمت که مواد زده میشه در همون قسمت باقی بمونه و مثل کوتاه کردن مو که باید بعضی مواقع دور سر مشتری بچرخیم در قسمت های جلوی سر مرکز سر و شقیقه ها به دلیل حرارتی که وجود داره مواد زودتر به پایه ی مورد نظر میرسه.

قدم دوم:

بعد از گذشت نیم ساعت شروع می کنید به چک کردن موها و بعد از اون شروع می کنید به شستن موها، شروع می کنید به شستن مواد از روی سر و بعد موها را خشک می کنید.  در حالتی که نه خیلی خیس و نه خیلی خشک باشن.

قدم سوم:

دوباره شروع می کنید به مواد گذاری مجدد. موادی که در مرحله دوم درست می کنید و روی مو میذارید باید یک مقدار قوی تر باشه این بار می توانید از اکسیدان ۱۲ % استفاده کنید.

در این مرحله اگه احساس می کنید که موها توانش رو دارن و ضخیم هستند و مقاومتشون را از دست ندادن میتونید به جای پودر سفید از پودر آبی هم استفاده کنید.

برای همه ی موارد شما از اکسیدان ۱۲% در شارژ دوم استفاده نمی کنید. بعضی از موها خیلی نازک هستند و باید در این شرایط دوباره ترکیب اکسیدان ۹ و پودر سفید را به عنوان شارژ مجدد استفاده کنید. در این مرحله به دلیل اینکه پولک های مو باز هستند سریع تر به داخل مو نفوذ می کنن و سریع تر روشن میشن.

مطالب مرتبط:  آموزش رنگ شکلاتی دودی

قدم چهارم

دوباره بعد از گذشت نیم ساعت مواد را از روی سر میشوریم. در مرحله ی آخر اگه  دیدین که به اندازه ی کافی موها روشن شدن موادگذاری شما تموم میشه و نوبت به رنگساژ میرسه.

نکته: اگه دیدین که هنوز پیگمنت های زرد در قسمتهای نهایی کورتکس پنهان هستند و ماندگار شدند میتونید از یک تکنیک جدید استفاده کنید

تکنیکی که ارائه میشه تکنیک ویژه ای هست که کار شما را در مرحله آخر راحت می کنه برای پاک کردن رنگ های زرد از روی مو

پودر دکلره آبی را با مقداری آب و اکسیدان ۱با همدیگه ترکیب می کنید. هر دوی اینها را باهم بصورت شامپوی شیمیایی (رقیق) روی مو ماساژ میدین. اینکار را میتونید در مرحله آخر در قسمت سرشور هم انجام بدین وقتی که موها خیس هستند.

یک تکنیک خیلی خیلی ویژه:

میتونید از شامپوی ضد زردی اکسیدان ۱و ۹ ترکیبی با هم، پودر دکلره سفید و مقداری آب با هم ترکیب و استفاده کنید و در قسمت سرشور موها را ماساژ بدید.

میتونید از واریاسیون آبی ، پودر دکلره سفید ، اکسیدان او ۹ ترکیب با هم روی موها را ماساژ بدید.

مواردی که گفته شد بسیار کلیدی در قسمت کار با مواد هستند که کار شما را در مرحله آخر به نتیجه میرسونه. توجه داشته باشید که حتما بعد از مواد گذاری موها را با فشار آب خیلی زیاد بشورید طوری که هیچ موادی روی سر باقی نماند.

اگه مواد روی سر باقی بمونه باعث میشه که تناژ رنگساز شما سمت زیتونی و دودی بره. بعد از انجام این عملیات شروع می کنید به انجام رفله گیری از روی موها و در نهایت رنگساژ مو انجام میشه.

پخش رشد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید … آدرس صفحات ما در پایین این صفحه وجود دارد.

فرمولاسیون اکسیدان مو

اکسیدان ماده‌ای است که بارنگ مو مخلوط می‌شود . وجود اکسیدان در رنگ مو باعث می‌شود که رنگ مو به داخل مو نفوذ کند و مو رنگ بگیرد. اکسیدان در انواع مختلف شیمیایی و گیاهی موجود می‌باشد؛ که شما می توانید با توجه به استفاده‌ای که دارید از درجه ضعیف تا قوی موجود استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  ترکیب رنگ مو هلویی

اکسیدان رنگ : برای رنگ گردن موهای خود ابتدا باید رنگ را با  اکسیدان مورد نطر مخلوط کنید. اکسیدان ها دارای انواع مختلفی است. هرکدام تأثیر خاصی  بر روی مو می‌گذارند. که شما میتوانید با انتخاب اکسیدان مناسب رنگ موی عالی و موهای سالم و شادابی داشته باشید. .شرکت شیمی آسیا گستر این محصول را پس از تحقیق و توسعه فراوان با کیفیت عالی فراهم آورده که می تواند در مدت زمان خیلی کوتاه و با هزینه مناسب ارائه نماید.

فرمول اکسیدان

اکسیدان مو از مواد مختلفی تشکیل‌شده است. مانند: هیدروژن، کلر، فلوئور،کربن و ید و مواد ترکیبی دیگر که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

نقش اکسیدان روی مو

اکسیدان ها باعث می‌شوند که مو تحریک شود و رنگ با سرعت بالاتری به داخل مو نفوذ کند.

درصد و ولوم اکسیدان رنگ مو

۱. اکسیدان ۳%

اکسیدان ۳ درصد با نام های همچون اکسیدان ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰/۵ نیم نیز شناخته می شود. این اکسیدان ضعیفترین اکسیدان به شمار می رود که در هایلایت , رنگساژها, رنگ  مش و انواع لایت کاربرد زیادی دارد. توجه داشته باشید بایستی توجه کنید که اکسیدان نیم یا اکسیدان ۳% در رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره ، باعث ثبات بیشتر و تیرگی رنگ مو می شود.

۲. اکسیدان ۶%

اکسیدان ۶ درصد نیز با اکسیدان ولوم ۲۰ یا شماره ۱ در بازار شناخته می شود. از این نوع اکسیدان معمولاً جهت پوشش دهی رنگهای سفید مو و در تکنیکهای دکوپاژ ، آمبره و سامبره و همچنین جهت کاهش خطر سوختگی موها در مش فویل و برای رسوب رنگ در ساقه مو ، همچنین دکلره ضعیف مو و رنگ ابرو و یشه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

۳. اکسیدان ۹%

اکسیدان ۹درصد با نام های اکسیدان ولوم ۳۰ و همچنین اکسیدان شماره ۲ نیز شناخته می شود. این اکسیدان قابلیت روشن کنندگی دارد. با کمک رنگ های روشن تر و اکسیدان شماره ۲ به باز شدن رنگ مو کمک می نماید. این اکسیدان  در انواع مدل رنگ مو نیز کاربرد دارد. قبل از خرید پودر دکلره بدانید یکی از اکسیدان های پر طرفدار برای دکلره اکسیدان ۹ درصد می باشد، پس بیشتر جهت رنگهای با پایه متوسط تا بلوند استفاده می نمایند

مطالب مرتبط:  اثرات کراتین مو بر ریزش مو و جلوگیری از ریزش

۴. اکسیدان ۱۲ %

اکسیدان ۱۲% با نام اکسیدان ولوم ۴۰ یا اکسیدان شماره ۳ شناخته می شوند. اکسیدان ۱۲ درصد جهت دکلره قوی کاربرد بیشتری دارد و همچنین بایستی توجه داشته که بهتر است از اکسیدان ۱۲% برای دکلره استفاده نشود به این علت که اکسیدان ۱۲ % یا شماره ۳ به مو آسیب زیادی وارد می کند. اکسیدان ۱۲ درصد دارای  درجه روشن کنندگی بالایی بوده و تفاوت این اکسیدان با اکسیدان ۹% یا شماره ۲ در دکلره آن می باشد که اکسیدان شماره ۲ با سرعت و همچنین قدرت کمتری باعث می شود که مو را روشن کند ولی اکسیدان شماره ۳ باعث می شود مو تا پایه های مناسب با قدرت و سرعت بالایی روشن گردد. بایستی توجه داشته که بعد از استفاده از اکسیدانهای شماره ۳  از ماسک موی مناسب استفاده گردد به این دلیل که تا آسیب های سطحی وارده به ساقه مو ترمیم گردد.

نسبت رنگ مو به اکسیدان :

مقدار اختلاط اکسیدان در رنگ مو معمولا در اکثر رنگها یک و نیم به یک می باشد. و معمولاً به صورت ۱:۱٫۵ بر روی رنگ مو یا اکسیدان نوشته می شود و آن به این معناست که  به ازای هر ۱۰۰ میلی لیتر رنگ مو , نیاز به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان می باشد. البته بایستی گفت که درصد های اختلاط رنگ مو با اکسیدان بسته به تکنیک های متفاوت رنگ آمیزی مو متفاوت می باشد. به عنوان مثال جهت تکنیک  رنگساژ, میزان اختلاط مناسب اکسیدان  سه و شش درصد می باشد. در رنگساژ به میزان ۳ برابر ، اکسیدان ترکیب می گردد. بایستی توجه داشته که مصرف اکسیدان میزان کمتر از حالت استاندارد باعث تیرگی مو می گردد و همچنین اگر این میزان بیشتر از حالت استاندارد با رنگ ترکیب گردد باعث روشن تر شدن رنگ مو می گردد بنابر این بهتر می باشد که در میزان استاندارد تغییری ایجاد نگردد.

تأثیر اکسیدان روی مو

اکسیدان ها آب مو را می گیرند که این امر باعث خشکی و شکنندگی مو می‌شود. برای مراقبت از موهای رنگ‌شده سعی کنید از ماسک موی مناسب استفاده کنید. تا موها نرمی و لطافت خود را به دست آورند. شما می توانید از شرکت شیمی آسیا گستر انواع رنگ مو و اکسیدان ها را خریداری کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *