پودر دکلره چیست

پودر دکلره چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار: 01 دی 1402

پودر دکلره، نوعی ماده شیمیایی است که برای بی‌رنگ کردن مو استفاده می‌شود. این پودر با ترکیب با اکسیدان، رنگدانه‌های طبیعی مو را از بین می‌برد و مو را روشن‌تر می‌کند. پودر دکلره معمولاً از ترکیب چندین ماده شیمیایی مختلف تشکیل شده است، از جمله:

  • پراکسیدهید (Peroxide): پراکسیدهید ماده اصلی فعال در پودر دکلره است. این ماده با واکنش با رنگدانه‌های طبیعی مو، آنها را از بین می‌برد.
  • پروتئین‌ها (Proteins): پروتئین‌ها به محافظت از مو در برابر آسیب کمک می‌کنند. پودر دکلره معمولاً حاوی پروتئین‌هایی مانند کراتین و پروتئین هیدرولیز شده است.
  • مواد نرم‌کننده (Conditioners): مواد نرم‌کننده به نرم کردن و لطافت بخشیدن به مو کمک می‌کنند. پودر دکلره معمولاً حاوی مواد نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون و گلیسیرین است.

پودر دکلره چیست ؟

پودر دکلره یک ماده شیمیایی است که آنرا با اکسیدان ترکیب می کنند تا رنگدانه های طبیعی مو را بیرون کند. پودر دکلره به دو رنگ آبی و سفید در بازار وجود دارد. والبته در حال حاضر رنگ ها و تنوعات بیشتری نیز دارد. اما به صورت کلی برای موهای ضخیم خیلی تیره باید از پودر دکلره آبی استفاده کنید. برای موهایی اسیب دیده یا موهایی که بطور طبیعی رنگ روشن دارند باید از پودر دکلره با رنگ سفید استفاده شود.

دکلره پودری است که با آن می توان موها را بی رنگ کرد. برای بیرنگ کردن موها از دکو کرم یا کرم دکلره هم می توانید استفاده کنید. هنگامی که شما می خواهید رنگ موهای خویش را به صورت کامل تغییر دهید، بطور نمونه از رنگ مشکی به رنگ بلوند، موهایتان را تغییر دهید آن گاه به دکلره نیاز پیدا میکنید.

آیا می دانید دکلره چیست و با نحوه عملکرد آن آشنا هستید ؟ سایت آرایشگری شما را با این موارد آشنا می کند.

دکلره کردن مو به معنی پاک کردن رنگ مو می باشد که در این روش از پودر دکلره با اکسیدان ۱۲% استفاده می شود البته برای موهای نازک تر از اکسیدان ۹% بهتر است استفاده شود. مخلوط اکسیدان و پودر دکلره باید به اندازه ای باشد که غلظت آن همانند ماست بوده.

مطالب مرتبط:  رفع سبزی و نارنجی مو با رنگ موی برنز سولاری

همیشه موهایتان ار از پشت سر و بخش پایینی شروع کرده و همینطور پله پله ادامه دهید تا تمام سر آغشته شود. سپس به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تامل نمایید تا فعالیت شیمیایی دکلره انجام گیرد اما توجه داشته باشید این مدت زمان به جنس موهایتان بستگی دارد و بر اثر این فعالیت شیمیایی  رنگدانه های طبیعی مو از ساختمان مو خارج شده و همین دلیل منجر به روشن تر شدن موهایتان می شود.

نکته : دکلره امکان دارد پوست صورتتان را تیره نماید پس بهتر است قبل از هرکاری در ابتدا پوست اطراف صورت در نزدیکی رویش مو ها را چرب نمایید.

انواع پودر دکلره :

پودر های با انواع برند های متفاوتی در بازار آمده است که در کل می توان موجودیت آن را به دو نوع تقسیم کرد :

  1. بودر دکلره سفید : این پودر ضعیف ترین نوع دکلره بوده و برای کسانی که موهای حساس، نازک و قبل رنگ شده دارند، استفاده می شود.
  2. پودر دکلره آبی : این پودر قوی تر از پودر سفید بوده و عموما برای افرادی که موهای سالم تری دارند استفاده می شود.

نکته : از آنجایی که موهای مشکی طبیعی مقاومت بیشتری دارد از پودر دکلره آبی و کسانی که موهایشان به طور طبیعی روشن بوده از پوددر دکلره سفید استفاده می شود.

نکته : برای سنجش مو در زمان دکلره کافی است کمی آن را بکشید در صورتی که مو تکه شد و یا کش آمد باید سریع آن را بشویید چرا که مو مقاومت خود را از دست داده و یا در حال از دست دادن می باشد و ادامه دکلره باعث سوختگی و از بین رفتن مو می شود.

پودر دکلره سفید:

پودر دکلره سفید رایج ترین و پر استفاده ترین پودر دکلره در سالن های آرایشی است.این محصول در طول مدتی که روی موها قرار دارد وهیچگونه آسیبی به مو نمی رساند.

پودر دکلره آبی:

رایج ترین پودر دکلره در بین آرایشگران و سالن داران است. پودر دکلره آبی بسیار قوی بوده و مو را به پایه میرساند.همچنین قوی تراز پودر دکلره سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.معمولا اگر موی مشکی طبیعی( در کل رنگ تیره ) دارید میتوانید از پودر دکلره آبی استفاده کنید.این پودر ضد زردی و قرمزی است و برای موهای ضخیم و قوی به کار میرود .

مطالب مرتبط:  نحوه استفاده صحیح از ماسک مو کراتینه

پودر دکلره سبز:

برای افرادی که پوست ومو حساس دارند استفاده میشود.این پودر برای افرادی که تارهای موی سر آنها کلفت است پاسخگو نمیباشد و مخصوص کسانی است که موهای آنها چند بار رنگ شده ,دکلره شده و موهای نازک است.

پودر دکلره ذغالی:

دارای کربن فعال است.این کربن آزاد پیگمنت های مو را تحریک میکند و باعث از بین رفتن قرمزی مو میشود بدون اینکه به مو یا پوست سر آسیب برساند.برای مو و پوست تقویت کننده مناسبی میباشد. از سوزش سر جلوگیری میکند.سلول های مرده سطح پوست را از بین برده و تازگی را به موها برمیگرداند.همچنین باعث از بین رفتن چربی زیادی مو و شوره سر میشود.البته پودر ذغالی اغلب برای شارژ مجدد استفاده میشود بدین معنا که دفعه اول مو را با پودر دکلره آبی یا سفید روشن کنید,اگر موها کامل روشن نشد این پودر برای دفعه بعدی میتواند به صورت کامل مو را روشن کند بدون اینکه هیچ آسیبی به مو یا پوست سر برساند.

پودر دکلره طلا:

پودر دکلره طلای آیس باعث ایجاد شفافیت و درخشندگی بینظیر روی مو میشود. از پیری زود رس ساقه مو پس از انجام دکلره جلوگیری میکند. قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. احساس آرامش پس از دکلره,قدرت نرم کنندگی و داشتن مو یکدست از دیگر خواص این پودر بینظیر می باشد.

تفاوت دکو کرم با پودر دکلره

دکلره نزد ایرانیان پر طرفدار است و معمولا در مراسم و مناسبت های مختلف خانم ها سعی می کنند با دکلره موهای خود را به پایه دلخواه که معمولا پایه های روشن ۸ الی ۱۰ می باشد برسانند و بعد از رنگ مورد نظر را روی مو های خود قرار بدهند. در اکثر اوقات عمل دکلره با پودر دکلره انجام می شود اما با تولید و فروش محصول جدید آرایشی به نام دکو کرم یا کرم دکلره برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که این کرم چیست و چه کاربردی دارد و تفاوت ها و مزیت های آن نسبت به پودر دکلره چیست.

مطالب مرتبط:  اکسیدان چیست؟ پاک کردن دکلره و از بین بردن زردی مو

برای اطلاع از قیمت کرم دکلره کلیک کنید.

دکلره از مواد پراُکسید ساخته شده، که این مواد می تواند سبب بی رنگ کردن موها شوند.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که دکره باید در کنار اکسیدان استفاده شود، چنانچه دکلره را با آب مخلوط کنید، دکلره فعال نخواهد گردید پس برای دکلره کردن احتیاج به خرید اکسیدان هم دارید

می توانید پودر دکلره را با انواع گوناگون اکسیدان مخلوط نموده تا میزان قدرت آنرا تغییر دهید.

باید توجه داشته باشید نخستین باری که موهایتان را دکلره می کنید، بافت و رنگ موها تغییر می کند، چون در واقع رنگدانه های مو را از بین برده اید.هنگامی که مواد شیمیایی فعال میشوند ، پودر دکلره بطور طبیعی گرما تولید می کند. از آنجا که ریشه های مو به سر نزدیکتر است، از سایر قسمتهای مو، گرمتراست.

بنابراین ریشه ی موها به احتمال زیاد به دلیل گرمایی که از پوست سر شما منتشر می شود، بهتر از سایر  قسمتهای مو روشن می شوند.بهتر است موقع دکلره کردن مو، روی ریشه ها از یک فرمول ضعیف تر استفاده کنید تا مطمئن بشید که مو بطور یکسان روشن می شود.

انواع پرکاربردترین های پودر دکلره

پودر دکلره سفید: این پودر برای اشخاصی که موهای حساس، شکننده و از قبل رنگ شده هستند، مناسب است زیرا ضعیف ترین نوع دکلره می باشد.

پودر دکلره آبی: این پودر معمولاً برای اشخاصی که موهای سالم تر وقوی تری هستند، مورد استفاده قرار می گیرد پودر آبی از پودر سفید قوی تر میباشد بنابراین در استفاده آن باید توجه بیشتری کرد.

پودر دکلره رنگی فانتزی هم وجود دارد. که با رنگ های بسیار متنوع استفاده می گردد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *